menikmati tengah hari di bendungan wadaslintang kebumen

By | November 21, 2012


* batu bintangkah ? entahlah..

setelah menghabiskan pagi bermain air di Pantai Bocor kemudian refuel perut dengan Sate Ambal, maka diputuskan buat pulang dulu kerumah mertua buat mandi 😆 dan istirahat sebentar, setelah selesai acara beres-beres dirumah, colek istri buat segera duduk dijok belakang siCupu, pakai helm, sarung tangan, jaket, putar kontak ON, brummmmm perjalanan dilanjutkan..*pelan-pelan saja 😀

lokasi-nya tidak jauh dari rumah, tak lebih satu jam perjalanan, meski sudah sedikit siang tapi panasnya tdk menyengat kulit seperti panas-nya kota semarang haha memang langit jg tidak terlalu cerah pagi itu, jalan menuju lokasi cukup bersahabat bagi kendaraan tidak terlalu menanjak tapi tetap harus ekstra hati hati karena banyak tikungan-tikungan buta dimana kita tidak tahu ada atau tidak kendaraan dari arah berlawanan.
kiri kanan jalan cukup banyak hutan bambu dan pohon, membuat jalanan cukup ‘iyup’ alias sedikit teduh dari sinar matahari, udara nya pun khas pedesaan indonesia, kondisi jalan yang relatif sepi meskipun sedang weekend menambah ‘rasa’ senang dalam menikmati perjalanan.

setelah beberapa saat ‘memacu’ siCupu tak lebih dari 60Kpj, xixixi di sebuah tikungan terlihat papan plang penunjuk jalan yang bertuliskan PLTA Wadaslintang kemudian sisi petunjuk yang lain bertulis Wonosobo xx KM, sein kiri, beberapa meter didepan ada gerbang penarikan tiket masuk, berhenti sebentar buka kaca helm…oleh petugas yang jaga dimintai karcis permotor seharga 5rb saja, 5rb sih tapi sempet bikin bingung karena dompet saya dimasukkan tas istri dan tas itu ditaruh di box belakang haha, males turun motor dan buka box akhirnya mengumpulkan recehan yang masih tersisa disaku pakaian xixi, untungnya cukup..:D

beberapa meter dari gerbang masuk sudah terlihat waduk ini dari jalan yg dilalui, hmmm menjajikan nih viewnya *batin sy , dan akhirnya kesampaian juga main ke bendungan/waduk wadaslintang.

Wadaslintang, berasal dari kata wadas yang berati batu cadas , dan lintang yang berarti bintang, konon dinamai demikian karena banyak ditemukan batu cadas dan batu lintang di sekitar daerah sini (serpihan pecahan batu meteor mungkin lebih tepatnya), CMIIW IMHO 😀

waduk ini terletak antara dua kabupaten yaitu Kebumen dan Wonosobo, selain digunakan sebagai sumber air irigasi juga digunakan untuk PLTA, memelihara ikan dgn karamba, memancing dll, menurut info yang saya dapat waduk buatan ini dibangun selama 7 tahun di era pemerintahan ordebaru dan harus merelokasi 7000 penduduk desa, lokasi waduk ini cukup mudah diakses saat melewati jalan raya Purworejo – Kebumen, ikuti saja plang papan nama di pertigaan jalan depan terminal prembun, Kebumen, jalan menuju waduk wadaslintang juga merupakan salah satu jalan alternatif menuju Wonosobo 😀

dibanding dengan obyek sejenis yang jauh lebih populer seperti Telaga Sarangan Magetan, menurut saya Waduk Wadaslintang dari segi pemandangan, kebersihan lebih bagus dan lingkungan yang lebih asri, tapi untuk suhu udara masih enakan di Sarangan karena lebih ademmmmm :D, pengelolaan obyek pun kayanya belum maksimal, penginapan atau hotel belum tampak di seputaran area ini, begitupula tempat makannya juga sedikit, menu yang dijual juga hanya jajanan biasa, mungkin dengan konsep wisata air seperti ini makanan sejenis ikan bakar tentunya passssss banget sesuai tema apalagi ditemani segarnya air kelapa muda slurppppp xixixi

dibawah waduk wadaslintang ini berdiri PLTA Wadaslintang, dari atas terlihat semburan air dari turbin PLTA yang menarik perhatian dengan suaranya yang bergemuruh, mengalir ke sungai yang air-nya bening sangattttt, ahh andaikan lebih terkelola arung jeram di sungai ini bakal menarik

pengunjung yang tidak terlalu ramai serta lingkungan waduk sekitarnya yang cukup bersih jadi bikin betah berlama-lama disini menikmati pemandangan di bawah pohon besar yang banyak tumbuh di pinggir waduk dengan iringan angin sepoi-sepoi bersama orang-orang terkasih..cieeeeee…:D

meski belum 100% eksplore tempat ini tapi sy cukup puas dgn impresi awal tempat ini, pemandangan dan suasananya bagus, kayanya bakal kesini lagi pas sore hari, menyaksikan matahari terbenam atau sekedar memutari waduk dengan perahu sewaan yang ada 😀

Advertisements

89 thoughts on “menikmati tengah hari di bendungan wadaslintang kebumen

  1. satriafu150

    wah nek awan2 ngono yo sepi pak, cubo nek sore jan ruamene puol cah nom2 do eksis….

    Reply
  2. viarpalembang.blogspot.com

    Beli Viar Lebih Untung…!!
    Analogi perbandingan harga jual kembali motor Viar dibandingkan dengan motor pabrikan lain

    Membeli Viar adalah Investasi yang sangat tepat..!!,tidak percaya?,mari kita hitung hitungan

    Beli Motor Viar Star Z,Harga OTR = Rp.8.200.000,setelah dipakai 3 Tahun,harga Jual kembali dapat mencapai 5,5 juta,harga terendah 4,5 juta,kita ambil yang kerugian terbesar menjadi kerugian yg diderita adalah 4,5juta

    bandingkan dengan apabila Anda mengambil Investasi motor pabrikan merk lain
    harga OTR nya Rp.15.500.000,setelah dipakai 3 Tahun Harga Yang diterima Showroom Motor Bekas paling tinggi adalah Rp 9 juta,kalau kondisi motor tersebut kurang baik bisa saja hanya dihargai Rp 7 juta,maklum harga part orisinil motor ini tergolong mahal

    Kerugian Investasi = Rp. 15.500.000 – Rp. 8.000.000 = Rp. 7.000.000

    dari sini jelas sekali bukan lebih besar mana kerugian yg diderita oleh konsumen akibat depresiasi harga jual motor..!??

    apabila kondisi itu diterapkan ke Motor Viar Star Z yg OTR nya hanya Rp 8.200.000 maka Motor Viar hanya dihargai Rp 1.200.000,tentu sangat tidak logis dan tidak masuk akal sebuah motor hanya dihargai dengah harga seperti itu,Konsumen pun berhak marah apabila motor nya ditawar oleh showroom dgn harga 1,2 juta saja…!,tentu keadaan tsb tidak logis diterapkan untuk motor Viar

    belum ditambah kerugian akibat borosnya penggunaan BBM,penggunaan BBM motor ini 3x lipat lebih boros dibanding motor Viar,maklum Motor ini memiliki cc diatas 120 ,apabila Anda mengisi Bensin motor Viar Rp 20.000 per minggu / Rp 80.000 per bulan,maka anda harus mengeluarkan Rp 240.000 perbulan,kerugian bertambah menjadi Rp 160.000 belum ditambah mahalnya Pajak Kendaraan Bermotor karena motor ini mengusung CC yg sangat tinggi

    Perincian Kerugian motor Merk lain
    Depresiasi harga Jual : Rp. 7.000.000
    Pemborosan BBM : Rp. 160.000 x 12 bulan x 3 tahun = Rp 5.760.000
    Mahalnya Pajak : Rp. 50.000 x 3 Tahun = Rp. 150.000
    Mahalnya Service & Spare Part : Rp. 250.000 x 3 Tahun = Rp. 750.000

    Kerugian = 7.000.000 + 5.760.000 + 150.000 + 750.000
    Total Kerugian Selama 3 Tahun = Rp 13.660.000
    Kerugian Perbulan = Rp. 13.660.000 / 36 bulan = Rp 379.000

    BAYANGKAN…!!!,dengan kerugian perbulan yg hampir mencapai Rp. 400.000,dengan kerugian sebesar itu anda bahkan dapat mencicil Motor Viar Star Z yg cicilannya hanya 300 ribuan per bulan

    SEGERA Tinggalkanlah motor Boros dan Tidak Ekonomis seperti itu,sudah saatnya Kita dapat berhidup Hemat namun tetap Trendy!

    Reply
  3. most

    Kayaknya viewnya bagusan Sempor kang…apalagi kalo perbukitan di sekitarnya(terutama yg dr arah Banjarnegara) direboisasi total…

    Reply
    1. jahe

      siap menuju Sempor 😀 tp sempor debit airnya masih kalah banyak dibanding di wadaslintang, sempor ‘kering’ saat ini 😀

      Reply
      1. most

        Waktu sy balita, Sempor berjaya, banyak sekali turis lokal… wong parkiran jg penuh dg bus besar. Sekarang sekarat. Untuk membangkitkan kejayaannya banyak faktor yg hrs dibenahi, salah satunya REBOISASI TOTAL!!!!!

        Reply
  4. Prast

    tahun 1996,pernah jajal rute PREMBUN-BANJARNEGARA-WONOSOBO, ane pake GL-100 boncengan teman, ganti-gantian nyetir, karena kalo dah malam,mata agak rabun,hehehe. berangkat dari prembun dah ,magrib…..sampai banjarnegara jam 21:00, gak bisa liat apa-apa, lha peteng tenan jalur prembun-banjarnegara. Sampai banjarneghara,istirahat tidur di rumah ibadah, paginya jam 9:00 baru ngetes GL-100 naik ke dieng lewat Batur, sempat mampir beli gule kambing di batur, dan….. GL 100 gak kuat nanjak di salah satu tikungan plus tanjakan di dieng…. wkkkk………

    Reply
  5. hailwood

    pingin bgt ke wadas lintang, tp blm ada waktu, kr2 dr jogja brp kilo yo mas???

    Reply
  6. Althea V. Mcpherson

    lima bulan berlalu dan saya baru mau posting bagian dua-nya. telat mampus deh ini tulisan. maaf ya saya udah janji janji palsu mau nyambung tulisan bagian 1 itu secepatnya. kenapa bisa lama banget baru disambung? kalau saya jelasin alasannya, nanti jadinya bakal panjang lebar karena banyak ngarangnya, makin nggak selesai-selesai ini ceritanya. [oke, ini alasan bagus] wis, dilanjut ah. selesai hujan yang bukan gerimis itu, ada yang datang nyamperin saya di warung dan ngajak ngobrol, kalau saya nggak salah ingat, namanya Ari, orang asli sekitaran sana, umurnya sekitar 24 tahun. obrol punya obrol, ternyata dia kadang-kadang jadi guide di Tangkuban Parahu ini, dari buat pengunjung lokal sampai guide buat yang nggak lokal. setelah tau saya cuma jalan sendirian, akhirnya beliau menawarkan diri untuk nganterin saya sampai ke dalam kawasan wisata Tangkuban Parahu dengan motor karena jalan kaki dari gerbang bawah itu lumayan jauh. nah, supaya ceritanya singkat, pokoknya beliau akhirnya jadi guide nggak resmi saya deh selama jalan-jalan ke kawah ini. setelah perjalanan beberapa menit dengan motor, akhirnya sampai juga di atas! mungkin karena masih pagi, udaranya beneran seger dan enak dinikmatin, terlepas dari bau khas kawah yang menyengat ya tentunya. pemandangan khas Kawah Ratu pun tersaji di depan mata saya. ini bukan pertama kalinya saya ke sini dan lihat pemandangan kawah ini, tapi rasa takjub nggak mau jauh-jauh tuh tiap saya main-main ke tempat ini.

    Reply
  7. Learn More

    I just want to mention I am just beginner to blogging and site-building and truly liked you’re blog. Most likely I’m likely to bookmark your blog post . You actually come with fabulous articles. Bless you for sharing with us your blog.

    Reply
  8. #Faytech North AmeRica

    Faytech North America is a touch screen Manufacturer of both monitors and pcs. They specialize in the design, development, manufacturing and marketing of Capacitive touch screen, Resistive touch screen, Industrial touch screen, IP65 touch screen, touchscreen monitors and integrated touchscreen PCs. Contact them at http://www.faytech.us, 121 Varick Street, New York, NY 10013, +1 646 205 3214

    Reply
  9. Emery EPS)

    I simply hope to show you that I am new to blog posting and clearly adored your work. More than likely I am most likely to remember your blog post . You certainly have impressive article information. Get Pleasure From it for swapping with us your main internet site report

    Reply
  10. metRoclick^

    MetroClick specializes in building completely interactive products like Photo Booth for rental or sale, Touch Screen Kiosks, Large Touch Screen Displays , Monitors, Digital Signages and experiences. With our own hardware production facility and in-house software development teams, we are able to achieve the highest level of customization and versatility for Photo Booths, Touch Screen Kiosks, Touch Screen Monitors and Digital Signage. Visit MetroClick at http://www.metroclick.com/ or , 121 Varick St, New York, NY 10013, +1 646-843-0888

    Reply
  11. SEO

    Generally I don’t read post on blogs, however I would like to say that this write-up very forced me to take a look at and do it! Your writing style has been amazed me. Thanks, quite nice article.

    Reply
  12. News

    I will immediately clutch your rss feed as I can not to find your e-mail subscription hyperlink or e-newsletter service. Do you have any? Kindly permit me know so that I could subscribe. Thanks.

    Reply
  13. News

    I enjoy you because of every one of your work on this blog. Betty loves getting into investigations and it’s really easy to understand why. My spouse and i know all regarding the lively mode you render good tips and tricks through the blog and as well improve participation from visitors about this content while my princess is truly starting to learn a lot. Enjoy the remaining portion of the new year. Your doing a very good job.

    Reply
  14. Kindergeld 2018

    Some genuinely good information, Gladiolus I observed this. “The minute one utters a certainty, the opposite comes to mind.” by May Sarton.

    Reply
  15. Niemieckie Allegro Maszyny Rolnicze

    hello!,I really like your writing so so much! percentage we keep in touch more approximately your article on AOL? I need a specialist in this area to unravel my problem. Maybe that’s you! Taking a look forward to peer you.

    Reply
  16. Allegro Maszyny Rolnicze Czesci

    I got what you mean , thankyou for posting .Woh I am pleased to find this website through google. “Do not be too timid and squeamish about your actions. All life is an experiment.” by Ralph Waldo Emerson.

    Reply
  17. Rolnicze

    Thank you, I’ve just been looking for info approximately this subject for ages and yours is the best I’ve discovered so far. But, what in regards to the conclusion? Are you positive concerning the source?

    Reply
  18. automotive products

    I do not even know how I ended up here, but I thought this post was great. I do not know who you are but definitely you’re going to a famous blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

    Reply
  19. Pozycjonowanie Produktu

    I like what you guys are up also. Such clever work and reporting! Carry on the excellent works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it’ll improve the value of my site :).

    Reply
  20. Gartentore Aus Polen

    Wow! This could be one particular of the most useful blogs We have ever arrive across on this subject. Actually Magnificent. I am also a specialist in this topic so I can understand your effort.

    Reply
  21. Metallzäune

    Good day very nice blog!! Man .. Beautiful .. Amazing .. I will bookmark your web site and take the feeds also…I’m glad to search out so many useful info right here in the publish, we want work out more techniques in this regard, thanks for sharing.

    Reply
  22. dealership

    I would like to thank you for the efforts you’ve put in writing this web site. I’m hoping the same high-grade site post from you in the upcoming also. In fact your creative writing abilities has encouraged me to get my own web site now. Really the blogging is spreading its wings quickly. Your write up is a great example of it.

    Reply
  23. zgrzewanie rur pp czas

    I think this site has got some very superb information for everyone. “It is easy enough to define what the Commonwealth is not. Indeed this is quite a popular pastime.” by Elizabeth II.

    Reply
  24. historicdowntownmocksville.com

    Simply want to say your article is as surprising. The clearness in your post is simply excellent and i could assume you’re an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please keep up the enjoyable work.

    Reply
  25. News

    Hello my family member! I want to say that this post is amazing, nice written and come with almost all important infos. I would like to see more posts like this.

    Reply
  26. Lanqier Buty

    Simply wanna comment on few general things, The website design is perfect, the written content is very great. “Good judgment comes from experience, and experience comes from bad judgment.” by Barry LePatner.

    Reply
  27. Lanqier Buty

    I have learn several excellent stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I wonder how much attempt you place to make any such great informative website.

    Reply
  28. DomesticFlights

    Simply desire to say your article is as astonishing. The clearness in your post is just excellent and i could assume you’re an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the rewarding work.

    Reply
  29. Čižmy Mustang

    Hello, you used to write fantastic, but the last few posts have been kinda boring… I miss your tremendous writings. Past few posts are just a little out of track! come on!

    Reply
  30. supplier

    Faytech North America is a touch screen Manufacturer of both monitors and pcs. They specialize in the design, development, manufacturing and marketing of Capacitive touch screen, Resistive touch screen, Industrial touch screen, IP65 touch screen, touchscreen monitors and integrated touchscreen PCs. Contact them at http://www.faytech.us, 121 Varick Street, New York, NY 10013, +1 646 205 3214

    Reply
  31. Kozaki Lanqier 39a801

    you’re truly a excellent webmaster. The website loading pace is incredible. It sort of feels that you are doing any unique trick. Furthermore, The contents are masterwork. you’ve performed a fantastic activity on this topic!

    Reply
  32. French Furniture

    Excellent goods from you, man. I have understand your stuff previous to and you’re just extremely magnificent. I actually like what you’ve acquired here, certainly like what you are saying and the way in which you say it. You make it entertaining and you still take care of to keep it smart. I can not wait to read far more from you. This is actually a tremendous website.

    Reply
  33. Boty Mustang

    Enjoyed examining this, very good stuff, appreciate it. “It requires more courage to suffer than to die.” by Napoleon Bonaparte.

    Reply
  34. Obuv Mustang Výprodej

    It’s in point of fact a great and helpful piece of info. I am glad that you shared this helpful information with us. Please stay us up to date like this. Thank you for sharing.

    Reply
  35. Petardy Allegro

    I really like your writing style, superb info, appreciate it for posting :D. “He wrapped himself in quotations- as a beggar would enfold himself in the purple of Emperors.” by Rudyard Kipling.

    Reply
  36. Dentist Health

    It is perfect time to make some plans for the future and it’s time to be happy. I have read this post and if I could I desire to suggest you few interesting things or advice. Maybe you can write next articles referring to this article. I wish to read more things about it!

    Reply
  37. Petarda

    I’ve learn some just right stuff here. Definitely price bookmarking for revisiting. I wonder how so much effort you place to create this type of excellent informative website.

    Reply
  38. Legacy Car

    Hello my friend! I wish to say that this post is amazing, great written and come with approximately all significant infos. I¡¦d like to see more posts like this .

    Reply
  39. start up business

    Wow, amazing blog layout! How long have you been blogging for? you make blogging look easy. The overall look of your web site is wonderful, let alone the content!

    Reply
  40. science and technology

    It¡¦s really a cool and useful piece of info. I¡¦m satisfied that you just shared this helpful information with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

    Reply
  41. gorzów

    Thanks for sharing excellent informations. Your web site is very cool. I’m impressed by the details that you have on this website. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this web page, will come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found simply the information I already searched all over the place and simply could not come across. What a perfect web-site.

    Reply
  42. cruises

    I am extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Either way keep up the excellent quality writing, it is rare to see a great blog like this one today..

    Reply
  43. gorzow

    I like what you guys are up too. Such clever work and reporting! Keep up the superb works guys I’ve incorporated you guys to my blogroll. I think it’ll improve the value of my web site :).

    Reply
  44. gorzów

    Thanks, I’ve recently been searching for info about this subject for a while and yours is the best I’ve discovered till now. However, what in regards to the conclusion? Are you certain about the source?

    Reply
  45. sell home

    Hello, you used to write excellent, but the last few posts have been kinda boring¡K I miss your great writings. Past few posts are just a little out of track! come on!

    Reply
  46. cruises

    Great ¡V I should definitely pronounce, impressed with your web site. I had no trouble navigating through all tabs as well as related information ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Quite unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or something, site theme . a tones way for your client to communicate. Nice task..

    Reply
  47. tworzenie stron gorzow

    Thanks for sharing superb informations. Your web site is very cool. I am impressed by the details that you’ve on this website. It reveals how nicely you understand this subject. Bookmarked this website page, will come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found just the info I already searched all over the place and just could not come across. What an ideal web-site.

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *